بازسازی خانه های فرسوده ، نوسازی خانه و ساختمان های فرسوده

5/5 - (1 امتیاز)

 

بازسازی خانه های فرسوده
بازسازی خانه های فرسوده

 

بازسازی خانه های فرسوده

 

امروزه بسیاری از افراد برای اینکه زیبای خانه های قدیمی را بیشتر کنند اقدام به بازسازی خانه های فرسوده می نمایند. بازسازی و یا مرمت یکی از بناهای فرسوده به مجموعه فعالیت‌های اطلاق می گردد که با انجام دادن آن فعالیت ها روی بنا عمر آن سازه را افزایش می دهید و با انجام تعمیرات در آن به ماندگاری و حفظ بنا کمک می‌کنید. بازسازی کردن خانه و ساختمان های فرسوده قوانین و روش‌ های خودش را دارد.

خانه های فرسوده و کلنگی بیشتر از دیگر خانه ها به بازسازی نیاز پیدا می کند. همانطوری که همه شما به خوبی می دانید اقدام برای بازسازی و نوسازی خانه ها تصمیم بزرگی است که با توجه به عوامل متنوعی مانند میزان بودجه‌ ای در دسترس شما و نیازهایتان است باید گرفته شود.

شما در درجه اول باید این مسئله را مشخص کنید که چه فضایی از منزل را می‌خواهید بازسازی کنید و آیا این بازسازی به زیر ساخت ها  هم نیز مربوط می شود یا نمی شود. برای بازسازی خانه های فرسوده باید به برخی از نکات دقت داشته باشید تا بتوانید خانه مد نظر خودتان را به بهترین نحو ممکن بازسازی کنید. هدف از بازسازی را باید به خوبی بشناسید و برای بازسازی کردن هزینه ها را به خوبی تخمین بزنید.

 

نوسازی خانه و ساختمان های فرسوده
نوسازی خانه و ساختمان های فرسوده

 

نکاتی در مورد بازسازی خانه های فرسوده

 

برخی از نکاتی که برای بازسازی کردن خانه‌های فرسوده اهمیت بسیار زیادی دارد را در ادامه بیان می‌کنیم تا شما با آگاهی بیشتری اقدام به بازسازی کردن خانه های فرسوده نمایید.

تخریب یک بنا و تغییر دادن کاربری آن بدون وجود و نظارت مهندسین ناظر یک کار بسیار خطرناک خواهد بود. در صورت عدم وجود مهندسین ناظر بر روی عملیات تخریب ساختمانی بدون شک احتمال وقوع حوادث افزایش پیدا می ‌کند. بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که شما زمان بازسازی خانه فرسوده باید به آن دقت داشته باشید این است که از مهندسین ناظر جهت نظارت روی بازسازی خانه ها درخواست نمایید که روی ساختمان مورد نظر شما  بازرسی نمایند.

برخی از دیگر نکاتی که اهمیت دارد و شما باید به خوبی زمان بازسازی خانه آنها را بشناسید عبارت می باشد :

 

  1. تعیین کردن سطح انتظار از بازسازی ساختمان :

اولین نکته برای بازسازی ساختمان های فرسوده این است که شما انتظار و هدف خودتان را از بازسازی ساختمان مشخص کنید. اینکه شما قصد دارید کل فضای ساختمان را بازسازی کنید و یا تنها قسمتی از آن را بازسازی نمایید باید به طور دقیق مشخص شود. در واقع شما بهتر است به خوبی بدانید که اگر می‌ خواهید کل فضای ساختمان را بازسازی کنید باید هزینه بیشتری را جهت بازسازی پرداخت نمایید. اگر کل فضا بازسازی شود بسیاری از بخش‌های ساختمان باید تخریب گردد که شما باید به طور کامل این نکته را در نظر داشته باشید.

 

  1. محاسبه کردن هزینه بازسازی :

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که در بازسازی خانه های فرسوده باید به آن به شود این است که بودجه خودتان را ابتدا مشخص کنید. برای بازسازی کردن خانه های فرسوده نیاز به بودجه مشخص شده ‌ای دارید. اگر می‌خواهید فضای ساختمان خود را به فضایی مدرن و یا کلاسیک تبدیل کنید باید بدانید که بودجه شما  از هر دو نظر متفاوت خواهد بود.  محاسبه کردن هزینه‌های بازسازی را متخصصین فعال در این زمینه برای شما انجام خواهند داد.

 

  1. مشورت کردن با افراد متخصص در حوزه بازسازی ساختمان :

پیش از شروع کار شما بهتر است که با یکی از افراد متخصص و یا شرکت ‌های فعال در حوزه بازسازی مشورت کنید. متخصصینی که در این حوزه فعالیت می کنند با در نظر گرفتن فاکتورهای متنوع از جمله استحکام ساختمان، بودجه، مصالح مورد نیاز و غیر شما را در این کار می‌ توانند یاری نمایند. به طور کلی آنها از آنجایی که تجربه زیادی برای انجام دادن پروژه های متنوع بازسازی ساختمان های فرسوده دارند قادر خواهند بود که شما را به خوبی در زمینه بازسازی کردن خانه های قدیمی را راهنمایی کنند.

اگر می خواهید بهترین و متخصص ترین افراد را در زمینه بازسازی خانه های قدیمی جهت مشاوره انتخاب کنید باید به خوبی تجربه متخصصین را در این زمینه در نظر داشته باشید.

 

  1. مقاوم سازی هدف اصلی :

از آنجایی که کشور ایران یکی از کشورهای زلزله خیز می باشد استحکام سقف و ستون ها، مقاومت و پایداری ساختمان را زمان بازسازی باید به خوبی در نظر داشته باشید. در صورت فرسوده شدن برخی از قسمت های ساختمان باید با بازسازی آن قسمت ها را مقاوم نمایید. در صورتی که تنها ظاهر آن قسمت‌ ها آسیب دیده باشد می توانید با استفاده از گچ بری ها و سقف های کاذب نمای زیبایی را در آن بخش ها به وجود آورید.

اما باید بدانید که اگر بنای مورد نظر شما به طور کلی مقاومت خود را از دست داده است باید آن را یک بار دیگر بسازید. کوبیدن ساختمان های قدیمی و تبدیل کردن آنها به ساختمان هایی که بنای محکمی دارند امروزه در بسیاری از شهرهای ایران رایج می باشد.

 

مطلب پیشنهادی

بازسازی داخلی منزل

بازسازی داخلی منزل ، نکاتی در مورد بازسازی داخلی منزل

    بازسازی داخلی منزل   امروزه بسیاری از افراد برای اینکه منزل خود را …

Call Now Button