بازسازی خانه های کلنگی ، شرایط و نحوه بازسازی خانه های کلنگی

3.7/5 - (3 امتیاز)

 

بازسازی خانه های کلنگی
بازسازی خانه های کلنگی

 

بازسازی خانه های کلنگی

 

شما باید به خوبی بدانید که بازسازی خانه های کلنگی دارای اصول فنی ویژه و خاصی می باشد که بهتر است به وسیله متخصصین و شرکت‌ ها انجام شود. بازسازی خانه های فرسوده و قدیمی در شهر هایی که بافت تاریخی دارند ارزشمند است.  مراحلی که برای بازسازی کردن خانه‌های کلنگی طی می شود بستگی به قدمت خانه دارد. به طور معمول بناهایی که بین ۲۵ الی ۳۰ سال قدمت دارند مراحل متفاوتی جهت بازسازی با بناهایی که بیشتر از ۳۰ سال قدمت دارند خواهند داشت.

بخشی از بازسازی خانه های که کلنگی هستند مربوط به تعمیر می شود. بخش زیادی از این تعمیرات مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب و سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان می گردد. در صورتی که فرسودگی سیستم تاسیسات ساختمان بسیار زیاد باشد شما به طراحی جدید و یا گاهی تعویض تمامی سیستم های تو نیاز پیدا می کنید نوسازی و تغییر دادن معماری داخلی نیز جزء مهمی از پروژه بازسازی می باشد که بهتر است پیش از شروع پروژه توسط متخصصین طراحی انجام پذیرد.

 

نحوه بازسازی خانه های کلنگی

 

برای بازسازی خانه های کلنگی و فرسوده هدف اصلی شما باید به نوسازی خانه‌ قدیمی منتهی شود. اینکه ارزش های معماری هر یک از خانه های کلنگی به خوبی حفظ گردد اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین شما باید به خوبی دقت داشته باشید که نحوه بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی را بشناسید. بسیاری از افراد با نحوه بازسازی این دسته از خانه ها آشنایی ندارند و به همین دلیل بهتر است که با متخصصین و طراحانی که تخصص بیشتری دارند و پروژه‌های بیشتری در دست داشته اند مشورت کنید.

 

برخی از نکاتی که مربوط به نحوه بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی است عبارت می باشد :

 

  1. سازه ساختمان باید به بهترین نحو ممکن مورد بازرسی و بررسی قرار بگیرد. در صورتی که راهکاری فنی جهت بازسازی ساختمان وجود داشته باشد کارشناسانان راهکار را به شما ارائه می دهند.
  2. آسیب ها و فرسودگی های بسیار زیادی که در ساختمان های کلنگی وجود دارد باید به درستی شناخته شود و آنها ترمیم گردد. در برخی از موارد آسیب ها و فرسودگی ها قابلیت ترمیم ندارند که شما باید یک بار دیگر آنها را بکوبید و دوباره بسازید.
  3. طراحی معماری داخلی و دکوراسیون خانه های کلنگی باید به گونه ای طراحی شود که زمان بندی مناسبی برای بازسازی آنها تنظیم گردد. شما باید به خوبی بدانید که نوسازی خانه های قدیمی ارزش زیادی دارد ولی باید به طراحی قدیمی و سبک کهن آنها زمان بازسازی دقت داشته باشید.

 

شرایط بازسازی خانه های کلنگی
شرایط بازسازی خانه های کلنگی

 

شرایط بازسازی خانه های کلنگی

 

برای اینکه بازسازی خانه های کلنگی را انجام دهید بادی به خوبی در مورد شرایط بازسازی آنها اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید. برخی از این شرایط که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

 

  1. داشتن نقشه کلی :

داشتن یک نقشه کلی و تعیین کردن نیازها یکی از مهمترین شرایطی است که شما زمانی بازسازی کردن خانه های فرسوده باید به آن دقت داشته باشید. در این مرحله شما باید نقشه ای را روی کاغذ پیاده سازی نمایید. دقت و رعایت نکات لازم در این مرحله می تواند تسریع مراحل بازسازی را به همراه داشته باشد.

اگر شما این مرحله را به درستی انجام ندهید ممکن است که دچار سردرگمی و اشتباه شوید. بهتر است که در صورت نداشتن مهارت و تجربه کافی در این زمینه بهتر است با پیمانکاران و کارشناسان حرفه‌ای که بازسازی منزل های فرسوده را انجام می دهند مشورت کنید.

 

  1. محاسبه کردن هزینه :

محاسبه کردن میزان هزینه‌ های مورد نیاز به تان از دیگر مراحلی است که شما باید زمان بازسازی خانه های قدیمی و فرسوده به آن دقت داشته باشید. بعد از مرحله تعیین نقش نهایی شما باید قیمت بازسازی خانه را برآورد نموده و بودجه بندی کنید. این کار می تواند به وسیله متخصص شرکت بازسازی و همچنین توسط خود مالک انجام شود.

در این مرحله هزینه هایی را که برای خرید متریال ها و مصالح مورد نیاز است باید به خوبی بررسی کنید. همچنین باید بدانید که دستمزد نیروی انسانی لازم باید برآورد باید شود. مسئله‌ای که در این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد مدیریت کردن سطح هزینه ها می باشد. در صورتی که شما بتوانید هزینه ‌ها را به خوبی مدیریت کنید قادر خواهید بود که یک خانه نوساز را طراحی نمایید.

 

  1. انجام دادن مقدمات بازسازی :

انجام دادن مقدمات بازسازی از دیگر مراحل بازسازی خانه های کلنگی و فرسوده می باشد که بعد از طرح هدف و نقشه باید به آن رسیدگی کنید. پس از اینکه شما برآورد هزینه‌های بازسازی را تخمین زدید باید مقدمات کار را فراهم کنید که این مقدمات علاوه بر اخذ مجوز بازسازی می توانید موارد دیگری را هم که بازسازی در نظر می گیرد بررسی کنید. بررسی کردن هر یک از این موارد به شما کمک می کند سریعتر بازسازی را انجام دهید.

 

نحوه بازسازی خانه های کلنگی
نحوه بازسازی خانه های کلنگی

 

مطلب پیشنهادی

بازسازی داخلی منزل

بازسازی داخلی منزل ، نکاتی در مورد بازسازی داخلی منزل

    بازسازی داخلی منزل   امروزه بسیاری از افراد برای اینکه منزل خود را …

Call Now Button