مراحل بازسازی منزل ، مراحل بازسازی منزل شامل چه مواردی می شود ؟

3/5 - (2 امتیاز)

 

مراحل بازسازی منزل
مراحل بازسازی منزل

 

مراحل بازسازی منزل

 

یکی از تصمیم‌ های بزرگی که برای اجرای صحیح صفر تا صد مراحل بازسازی منزل اهمیت دارد این است که بودجه و نیازهای خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. برای مثال بازسازی کردن خانه شامل چه فضاهایی می شود و برای بازسازی آشپزخانه چه فضایی نیاز دارید اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت که نیاز است به آنها دقت کنید. مراحلی که برای بازسازی کردن هر یک از خانه‌ها باید طی شود را در ادامه بیان می‌کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در مورد این مراحل به دست آورید.

 

مراحل بازسازی منزل شامل چه مواردی می شود ؟

 

برخی از مهمترین مراحل بازسازی منزل که باید به آن دقت داشته باشید عبارت است از :

 

  1. داشتن طرح و برنامه ریزی برای بازسازی خانه :

در ابتدا شما باید به خوبی مطمئن شوید که بودجه خود را برای بازسازی اختصاص داده اید. یک لیست ساده برای بخش‌ های متنوعی که می‌ خواهید بازسازی کنید ایجاد نمایید و مقدار هزینه هر یک را برآورد کنید. به زمان‌ بندی خود دقت داشته باشید. اینکه هر بخش چقدر زمان نیاز دارد بسیار اهمیت خواهد داشت. در هر مرحله ضروری می باشد که با کارشناسان و متخصصان بحث و مشورت کنید. هزینه های شما می تواند شامل هزینه مصالح، هزینه تعمیرات و هزینه تغییر دکوراسیون هزینه حمل و نقل زباله و غیره باشد.

 

  1. بررسی کردن ظاهر و باطن خانه :

تعمیر و یا تعمیر کردن درب ها و پنجره ها، زیباسازی شیرآلات بهداشتی، متوقف کردن نشتی آب و هر یک از مواردی که به ظاهر قسمت های اساسی خانه ارتباط پیدا می ‌کند را باید به خوبی بررسی نمایید. این مسئله مهم است که هیچ چیز جا نماند. چرا که انجام بازسازی خانه هم زمان ‌بر است و هم هزینه بردار می باشد. بنابراین شما نمی‌خواهید که بعد از نصب کاشی های جدید حمام تازه به فکر برطرف کردن مشکلات مربوط به لوله کشی شوید. به همین دلیل نیاز است که ظاهر و باطن خانه را به خوبی بررسی کنید.

 

  1. تخریب اصولی خانه زمان بازسازی :

تخریب یکی از مهمترین مراحل بازسازی منزل به شمار می ‌رود از این جهت که نیاز به دقت بالایی برای تعمیر کردن هر یک از بخش های ساختمان دارد باید به این مرحله دقت زیادی داشته باشید. در هر مرحله از تخریب دیواره ها و کف سازی را با استفاده از تدابیر خاص باید تخریب نمایید. دقت داشته باشید که تخریب غیر اصولی موجب صدمه رساندن به لوله کشی و سیم کشی خواهد شد. زمان تقریبی لازم است قسمتی از فضا را جهت جمع آوری کردن مسئله اختصاص دهید.

 

مراحل بازسازی منزل شامل چه مواردی می شود ؟
مراحل بازسازی منزل شامل چه مواردی می شود ؟

 

  1. تهویه مطبوع سیم کشی و لوله کشی :

خدمات حیاتی بازسازی خانه شامل سیم کشی، تهویه مطبوع و لوله‌کشی می باشد. تهویه مطبوع بیشتر سیستم سرمایشی و گرمایشی را مرتبط می گردد. ضروری می باشد که لوله کشی و سیم کشی خانه توسط متخصصین مورد بازدید قرار بگیرد. موارد زیر ساختی خانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود که اگر به آنها اهمیت دهید موجب می گردد از هزینه های تحمیلی در آینده جلوگیری کنید.

 

  1. ضرورت عایق بندی :

عایق بندی کف ساختمان و دیواره ها بعد از تخریب باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. رطوبت به سرعت به بخش های متنوع خانه نفوذ پیدا می‌ کند. بنابراین عایق‌ بندی اصولی را با استفاده از مصالح مناسب اجرا کنید. عایق‌بندی حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه برای عملکرد مناسب در آینده باید بررسی شود و پیش‌بینی ‌های لازم برای آن صورت بگیرد تا اطلاعات بیشتری به دست آورید.

 

  1. تغییر پنجره های و درب ها :

اگر به هر دلیلی نیاز به تغییر و نوسازی درب ها و پنجره ها دارید باید سریع دست به کار شوید.  انتخاب کردن طرح و متریال درب ها و پنجره ها به بودجه شما و علاقه شخصی تان تا حد بسیار زیادی بستگی دارد. برای پنجره ها می توانید از پنجره های upvc استفاده کنید.

 

  1. گچ کاری و سقف کاذب :

بعد از اجرا کردن دیواره های جدید در مراحل بازسازی منزل حالا نوبت به گچ کاری و انجام ریزه کاری های سقف می رسد. سقف کاذب در فضای نشیمن و پذیرایی می‌ تواند به همراه نورپردازی ویژه زیبایی  و جذابیت لازم را به وجود بیاورد.

 

  1. انتخاب رنگ بندی مناسب دیواره ها و کف :

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که شما زمان بازسازی کردن منازل باید به آن دقت داشته باشید این است که رنگ بندی هر یک از بخش های بازسازی شده را به درستی انتخاب کنید. هر بخش باید رنگ بندی اصولی و استاندارد داشته باشد. اینکه هارمونی رنگ بین هر یک از بخش های متنوع ساختمان به وجود آورید اهمیت بسیار زیادی دارد.

بسیاری از افراد شاید به هارمونی رنگ بندی توجه نکنند و یکی از رنگ‌ هایی که زیاد با فضایشان مطابقت ندارد را انتخاب کنند در این صورت باید بدانید که بازسازی منزل شما  زیاد جذابیت نخواهد داشت. بر همین اساس پیش از این که هر یک از بخش های منزل را بازسازی کنید بهتر است که در مورد رنگ بندی آن تصمیم گیری اصولی داشته باشید.

 

مطلب پیشنهادی

بازسازی داخلی منزل

بازسازی داخلی منزل ، نکاتی در مورد بازسازی داخلی منزل

    بازسازی داخلی منزل   امروزه بسیاری از افراد برای اینکه منزل خود را …

Call Now Button